کسبوکارها و سامانهی نمایش ویدیویی
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
آیا میدانستید که بنا به گزارش ۵۹٪ از مدیران اجرایی، آنها ترجیح میدهند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق دیدن یک ویدیو کسب کنند تا خواندن یک متن؟ مردم به خدمات میزبانی پخش زندهی ویدیویی از جمله: اخبار، سرگرمی، ورزش و غیره روی آوردهاند، بنابراین منطقی است که این روند به قلمروی حرفهای نیز راه یابد. به طور کلی، کاربران رایانه یک سوم کل فعالیتهای آنلاین خود را در حداقل یک سامانهی نمایش ویدیویی (OTT) صرف تماشای ویدیو میکنند. کسبوکارها و سازمانهای مختلف نیز با پخش محتوای ویدیویی خود از این روند رو به رشد استقبال میکنند. برای تولید این محتوا، به وجود خدمات میزبانی پخش ویدیو نیاز است.
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
میزبانان حرفهای پخش ویدیو، برنامههایی با قابلیتها و ویژگیهای متنوع همچون استفادهی آسان از پلتفرم یا سامانه، آپلود امن ویدیو، دسترسی به شبکهی تحویل محتوا (CDN: Content delivery network)، پشتیبانی فنی و موارد دیگر را به عنوان راهحل ارائه میدهند. باارزشترین مزیت استفاده از خدمات پولی نسبت به سرویسهای رایگان این است که شما بر روی محتوای ویدیویی خود کنترل بیشتری دارید و محدودیتهای کمتری دارید. از این رو، کسبوکارها و پخشکنندههای حرفهای بهتر است از وجود میزبانهای ویدیویی پولی برای دستیابی به راهحلهای تجاری جهت ارتباط با مخاطبان خود بهره بجویند تا نمونههای رایگان.
میزبانی پخش ویدیو (Streaming Video Hosting)
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
گرچه تولید محتوای ویدیویی در دنیای حرفهای امروز بسیار ارزشمند است، ولی به دلیل حجم بالای آنها، اشتراکگذاری ویدیوها میتواند دردسرساز باشد، بهخصوص زمانی که میخواهید کیفیت آنها را نیز حفظ کنید. بخشی از امکانات و راهحلهای ارائه شده از سوی میزبانانهای حرفهای پخش ویدیو در رابطه با تولید محتوا عبارتند از: ابزارهایی برای ویرایش و کسب درآمد از ویدیو، تجزیهوتحلیل ویدیو، سئوی ویدیو و موارد دیگر. با هدف برداشتن حتی گامی فراتر، پلتفرمهای این میزبانان از پخش زندهی ویدیوها هم پشتیبانی میکنند.
چرا حرفهایها از میزبانی پخش ویدیو استفاده میکنند؟
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
ویدیوهای آنلاین شکل جذابی از محتوا هستند که به کسبوکارها، دانشگاهها و سایر سازمانهای کاردان کمک میکنند تا بدون محدودیت با مخاطبان و اعضای خود در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند، مخاطبان جدیدی جذب کنند، فروش خود را افزایش دهند و غیره.
بیایید به شواهدی که این موضوع را تأیید میکنند، نگاهی بیندازیم:
- بنا به گزارش 94٪ از بازاریابان، ویدیو به مخاطبان آنها در درک واضحتر پیشنهادهایشان کمک میکند؛
- 83٪ از برندهایی که از ویدیو در استراتژیهای بازاریابی خود استفاده کردهاند، آن را موثر یافتهاند؛
- بیش از سه چهارم مردم هر هفته و بیش از نیمی از آنها هر روز، محتوای ویدیویی آنلاین تماشا میکنند؛
- محتوای ویدیویی بهتر از محتوای استاتیک (Static Content) به حفظ و انتقال پیام برند کمک میکند؛
- 69٪ از بازاریابان در حال حاضر از برنامههای ویدیویی برای شروع سال کاری خود بهره نجستهاند؛
مقایسهی 3 سرویس برتر میزبانی ویدیو
در اینجا به مقایسهی 3 میزبان برتر خدمات ویدیویی میپردازیم که با تجهیز به ویژگیهای خاص خود قادرند کسبوکار شما در زمینهی پخش محتوای ویدیویی را به درجهی حرفهای ارتقا بخشند.
1. StreamingVideoProvider (میزبان پخش ویدیو)
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
StreamingVideoProvider با ارائهی محبوبترین ویژگیهایی که سازندگان محتوا، بازاریابان برندها و ناشران تجاری نیاز دارند، یک پلتفرم پخش همهجانبهی عالی محسوب میشود. این میزبان دارای سیستم کسب درآمد فوری از طریق پرداخت به ازای هر مشاهده (PPV: Pay Per View) و فروش و اجارهی اشتراک است و در آن هیچ کمیسیونی از شخص دریافت نمیشود تا او بتواند 100٪ درآمد را برای خود نگه دارد.
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
پلتفرم پخش ویدیوی ابری StreamingVideoProvider، امنیت بالایی را برای حساب و محتوای شما تأمین میکند. رمزنگاری (Encryption)، حفاظت از رمز عبور (Password Protection)، واترمارکسازی / سایهگذاری / نهاننگاری (Watermarking) و حتی قوانین امنیتی سفارشی همگی به صورت استاندارد ارائه میشوند. در ضمن، محتوای شما از دسترسی غیرمجاز نیز محافظت میشود.
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
با StreamingVideoProvider میتوانید ابزارکها / ویجتهای چت زنده (Live Chat Widgets) و فنآوری پخش چندجريانه (Multi stream) را به همهی پلتفرمهای پخش شبکههای اجتماعی (Social Network Streaming Platforms) محبوب، مانند: پخش زندهی یوتیوب (YouTube Live)، توییتچ (Twitch) و فیسبوک (Facebook) به طور همزمان اضافه کنید. این پلتفرم با داشبورد (Dashboard) کاربرپسند خود، تجزیهوتحلیل دقیقی را از تمام محتواها و کانالهای منتشر شده توسط شما به عمل میآورد.
2. پلتفرم پخش زندهی ویمیو (Vimeo)
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
پخش زندهی ویمیو (Vimeo Live) که اکنون تحت عنوان «پخش زنده (Livestream)» از آن یاد میشود، در سال 2017 م / 1396 ش بهعنوان یک راهحل برای پخش زندهی ویدیو راهاندازی و وارد بازار رسانهای شد. این شبکهی اجتماعی از بستههای پریمیومی یا همان خرید پولی امکانات (Premium Packages) گرفته تا بستههای سئوی پیشرفته (Enterprise Package) را در اختیار کاربران خود قرار میدهد و خود را به عنوان پلتفرم انتخابی سازمانهای بزرگ در اذهان عمومی جا انداخته است. از امکانات دیگر این پلتفرم میتوان به امنیت و حریم خصوصی استاندارد، محافظت از رمز عبور، اشتراکگذاری لینک خصوصی، تجزیهوتحلیل نامحدود پخش ویدیو آن هم بدون نمایش آگهی اشاره کرد. این پلتفرم دارای ویژگیهای کسب درآمد است که از مدل تقسیم درآمد (Revenue-Sharing Model) پیروی میکنند. پرداخت به ازای هر مشاهده و فروش اشتراکها فقط در نسخهی سازمانی (Enterprise Version) موجود هستند و در کنار گزینههای دیگر، برای پخش چندجريانه (Multistreaming) در دسترس قرار گرفتهاند.
3. دکاست (DaCast)
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
یک پلتفرم میزبانی ویدیویی قدرتمند برای محتوای زنده و ویدیوی درخواستی ضبط شده (VOD: Video On Demand) که برای حرفهایها و شرکتهای تجاری طراحی شده است و دارای امکانات امنیتی استانداردی از جمله محافظت از رمز عبور، محدودیتهای جاسازی (Embed Restrictions)، محدودیت IP، نشانهگذاری / توکنیزهسازی امنیت و حافظت SLL از صفحات پرداخت است. SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer به معنای لایهی اتصال امن است. تجزیهوتحلیل بلادرنگ نیز یکی دیگر از ویژگیهای استاندارد این پلتفرم در کنار ضبط زنده و پخش چندجریانه است. گزینههای دیگری چون درج آگهی، دیوارهای پرداخت (Paywalls) و محتوای پرداخت به ازای هر مشاهده هم در بستههای پولی قابلخریداری تحت عنوان Go Premium و بالاتر موجود هستند.
سامانهی نمایش ویدیویی (OTT)
از دیگر پلتفرمهای پولی مطرح در زمینهی پخش ویدیو میتوان به کالتورا (Kaltura)، ویدیو کلود آیبیام (IBM Cloud Video)، جیدابلیو پلیر (JW Player)، برایتکو (Brightcove)، مووی (Muvi)، اسپروتویدیو (SproutVideo)، هیپوویدیو (Hippo Video)، ویستیا (Wistia)، ویدیارد (Vidyard) و سینکوپا (Cincopa) و نمونههای رایگان آن به دیلیموشن (DailyMotion)، یوتیوب (YouTube) و فیسبوک (Facebook) اشاره کرد.
حرف آخر
رشد سریع خدمات پخش زنده و ویدیوی درخواستی منجر به محبوبیت تعداد زیادی از میزبانان پخش ویدیو شده است. از آنجایی که پخش ویدیو یک صنعت همیشه در حال رشد است، عاقلانه است تا کسبوکارها از هم اکنون که هنوز فضای بسیاری برای رشد وجود دارد، وارد عمل شوند. محتوای ویدیویی راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در صنایع مبتنی بر محصول و خدمات است. بسیاری از پلتفرمها، راهحلهای چندمنظورهای ارائه میدهند که بسیار جامعتر از سایتهای پخش رایگان ویدیو مانند یوتیوب یا توییتر است. اگر به دنبال یک پلتفرم نمایش خانگی و صوتی هستید که میتواند میزبان شما در راهاندازی سامانهی نمایش مورد درخواستتان و توسعهی کسبوکاری پایدار و سودآور برای شما باشد و ضمن ارائهی استراتژیهای مربوطه توسط کارشناسانی مجرب به شما کمک کند تا سرویس خود را با نگاه به بازار و صنعت روز تدوین نمایید، مووی (Muvi) نامیست که میتوانید به آن اطمینان کنید.
عالی بود ممنون