ورود مووی به عرصه سریال سازی کودک و نوجوان

مدیر سکوی «اپیزود» تاکید کرد: ما درخواست دریافت مجوز تولید چند سریال را مطرح کرده‌ایم که به محض دریافت مجوز تولید، شاهد تولید و نمایش سریال های تولیدی «اپیزود» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان خواهیم بود.

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، هفتمین برنامه «صمیمانه» با حضور آرش دارابیان؛ مدیر سکوی «اپیزود»، محمدامین طالبی؛ مدیر اجرایی سامانه کدومو، سجاد سامانی؛ مدیر پروژه کدومو موسسه تبیان، سید امیر آقایی؛ دبیر قرارگاه بازار پردازی صنایع فرهنگی و معاون دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و برخی مدیران ساترا برگزار شد

دارابیان در ابتدای این برنامه گفت: بیشتر تمرکز ما در پلتفرم «اپیزود» در حوزه کودک است و برای این رده سنی، فیلم، انیمیشن، بازی‌ های رایانه ای و سایر محتواهای مرتبط را جمع‌آوری کرده‌ایم و تا زمانی که اطمینان نداشته باشیم تماشای محتوای تبلیغی برای کودک آسیبی در برندارد، سراغ بحث تبلیغات نخواهیم رفت؛ ما علاقه‌مندیم به سمت معرفی شخصیت‌های بومی و ایرانی برویم. همچنین قصد داریم در آینده بخش پادکست و داستان صوتی را هم به این پلتفرم اضافه کنیم.

وی افزود: ما درخواست دریافت مجوز تولید چند سریال را مطرح کرده‌ایم که به محض دریافت مجوز تولید، شاهد تولید و نمایش سریال های تولیدی «اپیزود» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان خواهیم بود.

مدیر پلتفرم «اپیزود» گفت: ما در این پلتفرم درصدد هستیم اقداماتی کنیم تا کودکان و والدین آنها ارتباطات بهتری با یکدیگر داشته باشند و تلاش می‌کنیم تا حلقه مفقوده این حوزه باشیم و ارتباطات بین کودک و خانواده را حفظ کنیم.

افراسیابی؛ معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در ادامه ی این برنامه خاطرنشان کرد: ممکن است محتوایی برای یک رده سنی بسیار مناسب و رشد دهنده باشد اما همان محتوا برای رده سنی دیگر دارای آسیب‌هایی باشد؛ بنابراین موضوع رده بندی سنی و توجه به ویژگی های روحی و جسمی مخاطبین موضوع بسیار مهمی است که لازم است از سوی سکوهای دارای مجوز از ساترا به طور ویژه مد نظر قرار گیرد.

طالبی؛ مدیر اجرایی سامانه کدومو در بخشی دیگر از برنامه «صمیمانه» بیان کرد: امروز اشخاصی که در منزل موضوع هدایت مصرف را پیگیری می‌کنند که چه محتوایی را تماشا کنیم در مقام عمل بچه‌ها هستند و آنها هستند که پیشنهادات تماشای محتوا را ارئه می‌دهند، بنابر‌این باید سکوهای حوزه کودک و نوجوان برنامه مناسبی برای ذائقه سازی این قشر متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی داشته باشند.

سامانی؛ مدیر پروژه کدومو موسسه تبیان هم در این برنامه گفت: کمکی که «کدومو» می‌تواند به خانواده ها بکند این است که در معرفی لینک مورد اعتماد برای تماشای آثار سکوها ایفای نقش کند. در حال حاضر معمولاً هر انیمیشن در چند سکو با چند نوع دوبله مختلف عرضه می‌شود که کدومو می‌تواند به بهترین دوبله مناسب برای کودکان و نوجوانان لینک بدهد.

آقایی؛ معاون دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در پایان با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره میان آثار پلتفرم ها و سایر ساحت های سرگرمی گفت: در دسترس‌ترین راه‌حل برای تاثیرگذاری بر رفتارهای کودک، مدیریت مصرف ایشان است. بنابراین ما بایستی کاری کنیم تا ساحت‌های مختلف نیازمندی‌های زندگی کودک با زنجیره‌ای کامل از محصولات در اختیار کودکان قرار بگیرد و اگر کودک یک‌ سریال یا انیمیشن می‌بیند بازی رایانه ای متناسب با کاراکتر آن سریال یا انیمیشن و اسباب بازیهای متناسب با آن شخصیت در دسترس کودک باید قرار بگیرد.

 

منبع: https://jamejamonline.ir/005tLl

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv295

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *