نسل پنجم سیستم‌های مخابراتی (5G) چطور صنعت استریمینگ و پخش آنلاین صوت و تصویر را متحول خواهد کرد.

5g

امروزه پخش زنده تلویزیون و تماشای ویدئوها بر بستر اینترنت، بخشی از زندگی هر روزه‌ی ماست، خصوصا زمانی که در خانه هستیم و متصل به وای‌فای. اما شیوه‌ی پخش آنلاین صوت و تصویر مشکلاتی دارد که انتظار آن می‌رود فناوری جدید، راه حلی برای آن ارائه کند.

پخش آنلاین صوت و تصویر به طور روزافزونی در جهان فراگیر می شود و بحث بر سر تاثیرات نسل پنج سیستم‌های مخابراتی بر بهبود آن در تمام عرصه‌ها، مهمترین موضوع شرکت‌های پیشرو این فناوری می‌باشد.

هدف: استریمینگ بدون تاخیر!

دنبال کردن وقایع زنده یکی از مهمترین کاربرد‌های پخش آنلاین صوت و تصویر می‌باشد. فناوری‌ مورد استفاده‌ی امروزی دارای تاخیری چند ثانیه‌ای در پخش این رویداد‌هاست که می تواند از 30 تا 60 ثانیه تاخیر در سیگنال ارسالی را برای مخاطب خود به همراه داشته باشد. تاخیری که معمولا طرفداران فوتبال و رویدادهای مهم زنده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به ترغیب آن‌ها به جایگزینی مسیر تماشای مسابقات با روش‌های سنتی نظیر تلویزیون می‌کند! شنیدن خوشحالی همسایه از به ثمر رسیدن گل تیم محبوب، درست زمانی که شما در حال تماشای مسابقه هستید، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

تاخیر اشاره شده بزرگترین مانع از ایجاد مسابقات پخش زنده بر روی جریان پخش زنده است و این موضوع پر اهمیت محققین شرکت نوآوری Orange Innovation را بر آن داشته است که با تلفیق دست‌اورد‌های 5G و شیوه‌های استریمنگ دست به ابتکاری برای کاهش تاخیر، بهبود اختصاص ظرفیت شبکه و همچنین محاسبات کامپیوتری لازم بزنند. به گفته مدیر محصول شرکت نوآوری اورنج، جایگزینی شیوه‌ی UniCast کنونی با روش‌های Multicast موجود برای پخش آنلاین صوت و تصویر در یک محدوده‌ی مشخص شده 5G می تواند منجر به بهبود تجربه کاربری، کاهش استفاده از ظرفیت شبکه و همچنین تولید کربن کمتر در جهان گردد!

پیش بینی می شود با توسعه سیستم‌های 5G، بهره‌وری شبکه‌های کامپیوتری بیشتر شده و بر مسائلی نظیر آنچه اینترنت در ابتدای همه‌گیری کرونا تجربه کرد فائق آید. با استفاده از این فناوری، مشکلاتی نظیر اشباع ظرفیت شبکه از بین خواهد رفت و محققان امیدوارند تاخیر در پخش را به 5 ثانیه کاهش دهند. امری که منجر به شکوفایی بیشتر صنعت استریمینگ و توسعه‌ی آن در روش‌های جدید فروش، شیوه‌های جدید تعامل با کاربر و افزایش ظرفیت خدمت رسانی به خیل عظیم کاربران در رویداد‌های لحظه‌ای گردد.

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *