خدمات پخش زنده‌ی ویدیو (Live Streaming Video)

مزایای برتر خدمات پخش زنده‌

پخش زنده‌ی ویدیو، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

گرچه عمر سیستم‌های پخش زنده‌ی ویدیو یا لایو استریم چندان طولانی نیست، اما به سرعت توانسته‌اند توجه بسیاری از کسانی را که همیشه به دنبال راه‌های جدید و مبتکرانه برای ارائه‌ی محتوا هستند به سوی خود جلب کنند. با کمک پذیرندگان اولیه‌ و تأثیرگذاران برجسته‌ی این صنعت مانند گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)، پیش‌بینی می‌شود که تعداد طرفداران پلتفرم‌‌های پخش آنلاین در سال‌های آینده سر به فلک بکشد و کل فرآیند تولید و مصرف محتوا را دچار تغییر کند. از سوی دیگر، ویدیوهای درخواستی ضبط شده (VOD: Video On Demand) قرار دارند که اساساً برعکس سیستم‌های پخش زنده عمل می‌کنند چراکه به کاربران این فرصت را می‌دهند تا هر زمان که برایشان امکان دارد و راحت‌تر هستند از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت ویدیوها را مشاهده کنند. در واقع، استریم VOD چیزی بیش از تماشای نمایش‌های بی‌نظیر در نتفلیکس است و پلتفرم VOD چیزی بیش از میزبان این نمایش‌ها. به یاد داشته باشید، اتصال به اینترنت سریع و قابل‌اعتماد یکی از اصلی‌ترین ضروریات استفاده از خدمات آنلاین استریم پیش از پیوستن به پلتفرم‌های ویدیویی است. این مقاله به قدرت واقعی پخش زنده و اثربخشی آن می‌پردازد.

1. تنوع بیشتر در محتوا

پخش زنده‌ی ویدیو ، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

سرویس‌های استریم، مجموعه‌ی عظیمی از نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را در دسترس دارند که می‌توانید هر زمان که بخواهید از آن‌ها لذت ببرید.

2. صرفه‌جویی در زمان میزبانان محتوا

پخش زنده‌ی ویدیو ، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

کاربران سرویس‌های استریم تمایل دارند تا بدون دغدغه‌ی ذهن به تماشای تلوزیون بپردازند و به جای اتلاف وقت برای کانال‌گردی، آن را برای تماشای ارادی یک نمایش یا فیلم خاص صرف کنند. بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مزیت پخش زنده این است که بینندگان محتوا به جای شما وقت صرف می‌کنند. این بدان معناست که شما فقط با افرادی درگیر هستید که به شما و برند شما اهمیت می‌دهند و محتوای شما را بسیار مفید می‌دانند. شما به طور خودکار محتوا را برای افرادی هدف قرار می دهید که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری و دنبال کردن شما دارند.

هیچ کانال بازاریابی محتوای دیگری قادر به انجام کاری مشابه با آنچه پخش زنده انجام می‌دهد، نیست.

3. هنوز جا دارد و آنچنان شلوغ نشده است

پخش زنده‌ی ویدیو ، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

تاریخ تکرار می‌شود. مانند هر کانال بازاریابی دیجیتال دیگری، پخش زنده به سرعت، پرجمعیت خواهد شد. اگرچه هنوز کاملاً به آن نقطه نرسیده است، اما به‌سرعت در حال جلب توجه است و افراد بیشتری به‌طور روزانه جذب استفاده از آن می‌شوند. به عنوان مثال، کاهش دسترسی به پست ارگانیک فیس‌بوک را در نظر بگیرید. جدول زمانی آن بیش از حد رقابتی شده بود، بنابراین فیس‌بوک مجبور شد در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد کند و متعاقباً تنها بخش کوچکی از مردم موفق به دیدن پست‌های ارگانیک شما ‌می‌شدند. همین اتفاق می‌تواند برای پخش زنده نیز روی دهد. پس، اگر می‌خواهید از طریق ویدیوی زنده به مخاطبان مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید، باید از همین الان اقدام کنید.

از دیگر مزایای مربوطه می‌توان به ارزان بودن به دلیل عدم‌نیاز به تجهیزات، نرم‌افزار یا سخت‌افزار خاص و تنها دارا بودن یک تلفن هوشمند، لپ‌تاپ با دوربین و یک حساب کاربری فعال با یک پلتفرم انتخابی مثل فیس‌بوک لایو (Facebook Live) یا پریسکوپ (Periscope)، نیازمندی به زمان کمتر برای تولید محتوا و تعامل بی‌وقفه و در زمان واقعی (Real-Time Engagement) اشاره کرد. تعامل در زمان واقعی به معنی توانایی برقراری ارتباط  با تولید‌کننده‌ی محتوا در زمان اجرای برنامه‌اش و پیوستن به یک مکالمه‌ی مستقیم با او است، به همین دلیل است که پخش زنده به‌طور مداوم در بازاریابی محتوا تاثیر می‌گذارد.

مزایای پلتفرم‌های پولی پخش زنده‌ی ویدیو نسبت به نمونه‌های رایگان

پخش زنده‌ی ویدیو ، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

پلتفرم‌های پولی پخش زنده همیشه خدمات و امکانات بیشتر و بهتری را نسبت به نمونه‌های رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • امکان دسترسی به کانال‌های رسانه‌ای بیشتر به شما داده می‌شود.
  • شما دیگر مجبور به تماشای تبلیغات نیستید.
  • می‌توانید از مهم‌ترین و جدیدترین رویدادهای ورزشی لذت ببرید و همیشه اولین کسی باشید که به آخرین فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی می‌یابد.
  • می‌توانید در هزینه‌ی برخی بلیط‌های ارائه شده از سوی پلتفرم صرفه‌جویی کنید و بسیاری از طرح‌های مختلف را پیشاپیش برای خود رزرو نمایید.
  • با خرید اشتراک تلویزیون می‌توانید فرزندان خود را سرگرم کنید، آن‌ها را از دیدن محتوای نامناسب بر حذر دارید و از آن برای اهداف آموزشی بهره ببرید.
  • دیگر لازم نیست فایل‌ها را به صورت غیررسمی دانلود کنید.
  • برای استفاده از خدمات پخش نیازی به فضای ذخیره‌سازی ندارید.
  • سفارش خدمات استریم آسان‌تر می‌گردد و از استریم‌های باکیفیت‌تری برخوردار خواهید بود.
  • احساس آزادی عمل و کنترل بیشتری را بر روی حساب خود خواهید داشت و قادر خواهید بود تا وضعیت امنیتی آن را ارتقاء ببخشید.
  • پتانسیل جذب مخاطب بیشتر برای کانال شما افزایش می‌یابد.
  • ردیابی تجزیه‌و‌تحلیل‌ها (Analytics Tracking) آسان‌تر می‌گردد؛ به این معنی که، می‌توانید موفقیت رویداد‌های پخش زنده‌ی خود را از منظر بینندگان بسنجید و واکنش‌های آنان را ردیابی کنید. اکثر سرویس‌های پخش حرفه‌ای به ابزارهای ردیابی و داشبوردهای تجزیه‌و‌تحلیل (Analytics Dashboards) مجهز هستند تا به شما در ارزیابی نتیجه‌ی رویدادهای زنده کمک کنند.
  • برخورداری از امکان پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته و به شیوه‌های گوناگون مهیا می‌گردد.

نتیجه‌گیری

پخش زنده‌ی ویدیو ، پلتفرم‌های پخش آنلاین، پلتفرم‌های ویدیویی، پلتفرم VOD

همان‌طور که متوجه شده‌اید، پخش زنده یک کانال ارتباطی بسیار قدرتمند برای ارائه‌ی محتوا است، اما درست مانند سایر رسانه‌های بازاریابی، مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد. از این رو، بهتر است پیش از هر اقدام عملی در این زمینه با متخصصین این کار مشورت نمایید، تمام جوانب مثبت و منفی کار را به دقت بسنجید و بعد تصمیم بگیرید که آیا برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

منابع: truleap.net، lifehack.org، worldplaynetworks، dacast

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *