راه‌اندازی اولین پلتفرم ابری ویدئویی آوین‌انس در سایت Muvi.ir

مدیرعامل آوین انس شرکت فعال در زمینه مدیریت و پخش محتوای ویدئویی از راه‌اندازی اولین پلتفرم ابری ویدئویی خود در سایت Muvi.ir خبر داد.

به گزارش پیوست، یاشار دارابیان مدیرعامل آوین‌انس با اشاره به کمبودها و مشکلات در حوزه استریمینگ گفت: با توجه به رشد بالای صنعت استریمینگ در سال‌های اخیر، تلاش کردیم پلتفرمی طراحی کنیم که بتواند پاسخگوی نیازهای فنی کسب‌وکارها در این حوزه باشد. برای این کار با نگاهی به نمونه‌‌های خارجی و نگاهی به بازار داخلی از سال ۹۵ شروع به توسعه پلتفرم بومی پخش صوت و تصویر در کشور کردیم. در همین راستا هم موفق به ارائه خدمات به سامانه‌هایی همچون تماشاخونه‌ متعلق به شرکت آسیاتک و تلویزیون اینترنتی آیو متعلق به شرکت فناپ شدیم.

دارابیان می‌گوید آنها در ادامه مسیر، با توجه به نیاز ضروری به وجود پلتفرم ابری برای دریافت این خدمات، اقدام به راه‌اندازی اولین پلتفرم ابری صوت و تصویر با نشان تجاری muvi.ir کرده‌اند و در واقع از طریق پلتفرم muvi.ir  کسب‌وکارها می‌توانند بدون سربار فنی نسبت به راه‌اندازی سامانه‌های صوتی و تصویری خود اقدام کنند.

دارابیان همچنین در پاسخ به چرایی و دلایل استفاده شرکت‌ها از خدمات آوین‌انس گفت: ما در حقیقت در پشت صحنه سامانه‌های صوت و تصویر قرار داریم و همه‌ آنها از پلتفرم‌هایی چون muvi.ir استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال شرکت‌ها و سازمان‌هایی نظیر فناپ، سازمان بورس، ابرآروان و آسیاتک از خدمات آوین برای ارائه سامانه‌های صوت و تصویر خود استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، بخش دیگری از خدمات‌گیرندگان ما اشخاص و کسب‌وکارهای خرد هستند چون صوت و تصویر از VODها و IPTVها فراتر رفته ‌است و ما از طریق muvi.ir میزبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در ارائه خدماتی مانند آموزش‌های آنلاین بر بستر وب و موبایل نیز هستیم.

دارابیان: از طریق پلتفرم muvi.ir  کسب‌وکارها می‌توانند بدون سربار فنی نسبت به راه‌اندازی سامانه‌های صوتی و تصویری خود اقدام کنند.

مدیرعامل آوین می‌گوید: حالا آوین‌انس تنها تامین‌کننده‌ پلتفرم ابری صوت و تصویر در کشور است و تامین‌کنندگان خدمات زیرساختی استریم  شرکای تجاری آنها هستند. او در ادامه توضیح می‌دهد که پلتفرم muvi.ir بر بخش فنی متمرکز شده و با ارائه انواع روش‌های فروش و پشتیبانی از مکانیسم‌های بازاریابی، دغدغه فنی کسب‌وکارها را کم می‌کند. ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم که روی فروش و تولید محتوا متمرکز باشند. تمرکز ما بر بخش فنی موجب می‌شود نیازهای صنعت و مشتریان را  سریع شناسایی کنیم و ابزارهای لازم را برای پاسخ به آنها به صورت چابک توسعه دهیم.

دارابیان همچنین muvi.ir را پلتفرمی بومی به شمار آورد که بر بستر ابرآروان و با بهره‌گیری از شبکه توزیع محتوای آن، توانسته کیفیت و قیمتی مناسب را با دسترسی جهانی را ارائه دهد.

دارابیان از چشم‌انداز این پلتفرم در بخش ارائه امکانات جدید نیز خبر داد: با توجه به پایداری پلتفرم و بازخورد مثبتی که طی سال‌های گذشته دریافت کرده‌ایم، سال جاری در نظر داریم به سمت افزودن امکانات جدیدی پیش برویم که تا امروز در کشور ارائه نشده ولی در حال حاضر در سطح جهانی مورد استقبال قرار گرفته است. امکاناتی مثل  ابزارهای تعامل با کاربران، بهینه‌سازی موتورهای پیشنهاد محتوا با استفاده از هوش مصنوعی و غیره.

در نهایت دارابیان با اشاره به موضوع قیمت‌های رقابتی آوین‌انس توضیح داد: رویکرد ابری ما موجب شده است قیمت‌گذاری پلتفرم muvi.ir کاملاً رقابتی باشد به گونه‌ای که دیگر توسعه و نگهداری سامانه از سوی خود کسب‌وکارها توجیه اقتصادی ندارد. ما به سمتی رفته‌ایم که هزینه تمام‌شده‌ خدمات ارائه‌شده توسط این پلتفرم مانند زیرساخت رایانش ابری و شبکه توزیع محتوا، نگهداری و سامانه‌های نظارتی، اپلیکیشن‌های سمت کاربر  برای مشتریان‌مان بسیار کمتر از هزینه تامین حداقل نیروی انسانی مورد نیاز است.

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv120

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *