همکاری آوین، آروان و آیو برای خلق آینده

آیو اسپرت

آوین چه کمکی به مهاجرت آیو به ابر آروان کرد؟

آوین یک شرکت نرم‌افزاری است که در زمینه تامین پلتفرم‌های IPTV/VoD فعالیت می‌کند. پلتفرم طراحی شده آوین را که بارها توسط شرکت‌های مطرح IT استفاده شده بود، برای پروژه‌ی آیو با محصولات ابری آروان یکپارچه سازی کردیم که این اتفاق منجر به رشد انفجاری سرویس‌دهی آیو شد.

چندین مشکل کلان وجود داشت که عمدتا ناشی از عدم بروزرسانی‌ها، تکنولوژی قدیمی پلتفرم و نبود نگاه یکپارچه برای ارائه سرویس بودند.

در اولین گام برای رفع مشکلات قدیمی، ابتدا پلتفرم صوت و تصویر آوین را روی زیرساخت ابری آروان سوار کردیم. در ادامه، یکپارچه سازی پلتفرم آوین با CDN آروان، باعث شد تا Response time کاربران به کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه برسد. به عبارتی آیو امروز سریع‌ترین پلتفرم این حوزه است.

آوین با چه چالش‌هایی در این مهاجرت روبه‌رو بود؟

مهاجرت همیشه با مشکلاتی روبه‌روست. پروژه‌ی آیو هم از این قانون مستثنی نبود. برای مهاجرت از پلتفرم‌ قدیمی به ساختار جدید و مدرنی که حاصل همکاری آوین و آروان بود، باید تمامی داده‌های کاربران،  سوابق پرداخت، سوابق تماشا و کلیه تراکنش‌ها به شکل کامل به دیتابیس جدید منتقل می‌شد و همزمان تمام کانال‌های پخش زنده و محتوای میزبانی شده تو پلتفرم جدید قابل استفاده می‌شدند. 

به همین منظور با بررسی داده‌های کاربران، برنامه ریزی مهاجرت انجام شد و در زمان برنامه‌ریزی شده و تنها با ده دقیقه قطعی سرویس ، تمامی کاربران از پلتفرم جدید استفاده کردند. 

قدم بعدی این همکاری سه جانبه به چه شکلی خواهد بود؟

با گذشت بیش از ۱ سال از فرآیند مهاجرت، در صددیم که امکانات تعاملی خاصی به سیستم اضافه کنیم تا  آیو  رو به چیزی فراتر از یک تلویزیون اینترنتی متداول تبدیل کنیم، که می توان به افزایش دامنه‌ی محتوا‌ی قابل پوشش مثل محتوای صوتی و بازی، واسط کاربری جدید و پیاده‌سازی secend screen اشاره کنم.

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *