طرح دانش‌بنیان «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز»، برنده دهمین قسمت از مسابقه تلویزیونی شکوفا

در دهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا»، شرکت دانش‌بنیان «آوین انس» با طرح «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز» با رأی داوران، از میان سه تیم شرکت‌کننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایه‌گذاری عموم مردم روی سکوی تأمین مالی جمعی ققنوس قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا (Shookoofa.ir) با رقابت سه شرکت دانش‌بنیان دانش‌بنیان «آوین انس» با طرح «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز»، «ماهان شبکه گستر ایرانیان» از استان کرمان با طرح «دوربین هوشمند راهنمایی و رانندگی» و «فناوری خلا کهربا»  با طرح «واقعیت مجازی»، دوشنبه 9 بهمن ماه 1402 از شبکه یک سیما پخش شد. 

داوران دهمین قسمت مسابقه شکوفا، دکتر سید محمدحسین سجادی نیری، مهندس مونا ناصری، دکتر علی موسوی و میلاد منشی‌پور بودند.

در این مسابقه، شرکت دانش‌بنیان «آوین انس» با طرح «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز» با رأی داوران، از میان سه تیم شرکت‌کننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایه‌گذاری عموم مردم روی سکوی تامین مالی جمعی ققنوس قرار گرفت.

مووی ادز، فرصتی برای تبلیغات اثربخش و مقرون به‌صرفه

روایت یاشار دارابیان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «آوین انس» با طرح دانش‌بنیان «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز»:

شرکت آوین انس از سال 1381 در حوزه ICT آغاز به کار کرد و مجری پروژه‌های مخابراتی بود. از سال 96 تمرکز اصلی فعالیت این شرکت در حوزه نرم‌افزاری متمرکز شد و یک محصول تخصصی برای پخش محتوای زنده و آرشیوی در صنعت صوت و تصویر فراگیر (Platform IPTV & VOD) توسط پژوهشگران این شرکت توسعه داده شد که با نام تجاری «مووی» شناخته می‌شود. محصولی که در مسابقه تلویزیونی شکوفا معرفی کرده‌ایم، «پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز» است که یک زیرسیستم یا ماژول از پلتفرم کلی «مووی» است و در سایت muvi.ir قابل دسترسی است. پلتفرم مووی ادز در حقیقت، موتور مدیریت تبلیغات در زمان پخش محتوا است که به رسانه‌ها این امکان را می‌دهد که هر دقیقه از محتوای خود را سودمندتر کنند. 

پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز یک محصول کاملا داخلی است که خدمات تبلیغاتی سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تری به مشتریان ارائه می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش میزان فروش خود نیاز به تبلیغات دارند، اما هزینه تبلیغ در مکان‌های اثربخش مثل سکانس‌هایی از یک فیلم یا حامی مالی‌ (اسپانسر) شدن در یک سریال، عموما بسیار بالا است. با کمک پلتفرم تبلیغات مجازی مووی ادز، حتی شرکت‌هایی که قدرت مالی پایین‌تری دارند نیز می‌توانند از ظرفیت محیط‌های تبلیغاتی اثربخش مانند سریال، فیلم یا یک مسابقه مهم ورزشی استفاده کنند.

تصور کنید شما درحال تماشای یک سکانس حساس از یک فیلم سینمایی هستید. این فضا پیش‌تر و در هنگام ضبط فیلم برای تبلیغات مورد استفاده قرار نگرفته بود، اما ما با کمک مووی ادز، یک فضای تبلیغ مجازی برای محصول شما در این سکانس ایجاد می‌کنیم. حتی این امکان وجود دارد که این محیط تبلیغاتی را برای چند بار بفروشید. به عنوان مثال، سریالی از تلویزیون پخش می‌شود و در پخش اصلی آن، تبلیغات حامی مالی (اسپانسر) در سکانس‌های مختلف نمایش داده می‌شود. در بازپخش‌های مجدد سریال، این امکان وجود دارد که با کمک پلتفرم مووی ادز، تبلیغات جدید جایگزین تبلیغات اولیه شوند و این فرآیند در دفعات مختلف قابل تکرار است.

رییس سازمان صدا و سیما در بازدید اخیر از نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیری ایران (رستا)، این پلتفرم تبلیغاتی (با چنین کارکردهایی) را یکی از نیازهای صدا و سیما عنوان کرد که می‌تواند به افزایش میزان درآمدهای تبلیغاتی کمک کند.

پلتفرم مووی و زیرسیستم‌ آن (مووی ادز) از هوش مصنوعی برای تبلیغات مجازی استفاده می‌کند و فناوری بسیار پیچیده‌ای است که نمونه مشابه داخلی ندارد. این پلتفرم این قابلیت را دارد که تبلیغات برای مشتری خود در شهر یا استان اصفهان را از مشتری در استان تهران متمایز کرده و برای هرکدام، تبلیغات متفاوتی پخش کند که این کار با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود. در برخی نمونه‌های خارجی تبلیغات مجازی دور زمین فوتبال نیز شکل مشابهی از این موضوع وجود دارد که هنگامی که یک مسابقه در چند کشور درحال پخش است، تبلیغات متفاوتی برای هر منطقه پخش شود. 

تلویزیون‌های اینترنتی، شرکت فرابورس و حوزه‌ روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف، مشتریان این پلتفرم تبلیغات مجازی هستند که می‌تواند به افزایش درآمدزایی تبلیغات کمک شایانی کند.

امروز بحث تبلیغات مجازی، ترند روز دنیا است و کشورهای زیادی خواستار چنین پلتفرم‌هایی هستند که نشان‌دهنده پتانسیل بالای صادراتی این محصول است، اما بازار داخل در این بخش به قدری بکر است که تأمین نیاز داخلی در اولویت کاری ما قرار دارد و طی سال‌های آینده، برنامه‌های صادراتی را نیز پیگیری خواهیم کرد.
پلتفرم مووی یک ویژگی خاص دارد که آن را از سایر محصولات خارجی متمایز می‌کند؛ این ویژگی، امکان تغییر در لحظه تبلیغ را فراهم می‌کند و مدیر سیستم در لحظه می‌تواند تبلیغ را عوض کرده و محتوای جدیدی را پخش کند که فعلا در هیچ نمونه خارجی این پلتفرم آن را ندیده‌ایم.

در تیم طراحی و توسعه این محصول، جمعی از نخبگان کشور فعالیت می‌کنند، زیرا حوزه بسیار پیشرفته‌ای است که نیازمند استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا است و تلاش می‌کنیم از این مسیر، به حفظ و نگه‌داشت نخبگان در کشور هم کمک کنیم و باید این امید و انگیزه را در جوانان کشور ایجاد کنیم.

آنچه در مسابقه شکوفا شاهد هستیم، تلاش برای امیدآفرینی است؛ اینکه باوجود همه مشکلات و سختی‌ها، نخبگان و جوانانی در کشور هستند که مانده‌اند و برای کشورشان تلاش می‌کنند. شکوفا متمرکز بر یک حوزه نیست و به بخش‌های مختلفی مثلا چالش‌های حوزه آب و ارائه راهکار در این خصوص پرداخته است که نشان می‌دهد جنس کارها کاملا واقعی است.

یکی از کارکردهای مهم این مسابقه، پرداختن به حوزه تأمین مالی جمعی است که مردم اطلاعات بسیار محدودی درباره آن دارند. شکوفا کمک می کند که مردم با این حوزه اثرگذار در بحث تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند؛ اما باید به جنبه‌های مهم این شکل از سرمایه‌گذاری هم پرداخته شود. 

تامین‌ مالی جمعی بر خلاف سایر بازارها و اشکال سرمایه‌گذاری، معاف از مالیات است و سودهای خوبی برای طرح‌های تامین مالی در نظر گرفته می‌شوند که تقریبا دو برابر سودهای بانکی است. در عین حال، همه طرح‌های حاضر در مسابقه شکوفا با ضمانت صندوق نوآوری و شکوفایی همراه هستند و اصل پول همه سرمایه‌گذاران تضمین شده است و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در این طرح‌ها مشارکت کرده و از سودهای خوب طرح‌ها بهره‌مند شوند. در کنار همه این نکات مثبت، باید تاکید کرد که سرمایه‌های جذب شده در این مسابقه در درست‌ترین محل یعنی «تولید» از جنس دانش‌بنیان هزینه خواهد شد، وارد چرخه دیگری نشده و تورم‌زا نخواهد بود. این سرمایه‌های مردمی برای تولید و اشتغالزایی و کمک به توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور استفاده خواهد شد.

قصد داریم از طریق سرمایه‌ای که با مشارکت مردم جذب خواهیم کرد، محصول‌مان را 6 ماه زودتر به بازار عرضه کنیم و با همراهی و مشارکت مردم در این طرح، دوره طلایی محصول را از دست نخواهیم داد و تا بهار سال آینده درآمدزایی این محصول محقق خواهد شد.

میزان سرمایه درخواستی شرکت «آوین انس» برای اجرای پروژه 5.8 میلیارد تومان، مدت زمان سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه 12 ماه و میزان سود پیش‌بینی‌شده 35 درصد سالیانه خواهد بود. اصل و سود سرمایه مشارکت‌کنندگان در این طرح بعد از یکسال بازپرداخت خواهد شد.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این طرح دانش‌بنیان می‌توانند از طریق سکوی تأمین مالی جمعی ققنوس (cf.kuknos.ir) در این طرح مشارکت کنند.

لینک کوتاه این مطلب: https://muvi.ir/mv335

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *